Publications

Working group Quante-Brandt

Filter publications
Most recent publicationsFilter database to find more

Rach, Stefan; Kühne, Lisa; Zeeb, Hajo; Ahrens, Wolfgang; Haug, Ulrike; Pohlabeln, Hermann, 2023: Mild COVID-19 infection associated with post-COVID-19 condition after 3 months – a questionnaire survey, in: Annals of Medicine, 55 (1), doi:10.1080/07853890.2023.2226907

Alpers, Rieke; Kühne, Lisa; Truong, Hong-Phuc; Zeeb, Hajo; Westphal, Max; Jäckle, Sonja, 2023: Evaluation of the EsteR Toolkit for COVID-19 Decision Support: Sensitivity Analysis and Usability Study, in: JMIR Formative Research, 7, pp. e44549, doi:10.2196/44549, 27.06.2023

Kühne, Lisa; Brüssermann, Sophia; De Santis, Karina Karolina; Jäckle, Sonja; Grimm, Stefanie; Ha, Tuong H.; Zeeb, Hajo, 2022: EsteR – Decision support for German health departments by risk modelling in order to contain the COVID-19 pandemic. A rapid living review, in: Das Gesundheitswesen, 84 (08/09), pp. 812 - 813, doi:10.1055/s-0042-1753829

Jäckle, Sonja; Alpers, Rieke; Kühne, Lisa; Schumacher, Jakob; Geisler, Benjamin; Westphal, Max, 2022: EsteR – A Digital Toolkit for COVID-19 Decision Support in Local Health Authorities, in: Röhrig, Rainer (Ed.), German Medical Data Sciences 2022 - Future Medicine: More Precise, More Integrative, More Sustainable!, Studies in Health Technology and Informatics/296, Amsterdam: IOS Press, pp. 17 - 24, doi:10.3233/SHTI220799

Quante-Brandt, Eva, 2021: Die Wilde Bühne berührt, in: Wilde Bühne Bremen (Ed.), Wild. Theater ist was zum Lernen. Fürs Leben! Portrait der Wilden Bühne Bremen, Bremen: Wilde Bühne Bremen e.V., pp. 80

Schulz, Anja Alexandra; Richter, Hanna; Wirtz, Markus Antonius, 2021: Interprofessionelle Zusammenarbeit in der geburtshilflichen Versorgung aus Sicht der Hebammen, in: Die Hebamme, 34 (06), pp. 57 - 63, doi:10.1055/a-1580-9138, 15.12.2021

Matos Fialho, Paula Mayara; Spatafora, Franca; Kühne, Lisa; Busse, Heide; Helmer, Stefanie M.; Zeeb, Hajo; Stock, Christiane; Wendt, Claus; Pischke, Claudia R., 2021: Perceptions of Study Conditions and Depressive Symptoms During the COVID-19 Pandemic Among University Students in Germany: Results of the International COVID-19 Student Well-Being Study, in: Frontiers in Public Health, 9, doi:10.3389/fpubh.2021.674665, 10.06.2021

Saleem, Maham; Kühne, Lisa; De Santis, Karina Karolina; Christianson, Lara; Brand, Tilman; Busse, Heide, 2021: Understanding engagement strategies in digital interventions for mental health promotion: Scoping review, in: JMIR Mental Health, 8 (12), pp. e30000, doi:10.2196/30000, 20.12.2021

Anslinger, Eva; Quante-Brandt, Eva, 2013: Blockierte Zukunft? Eine qualitative Studie zur Selbsteinschätzung von Literalitätskompetenzen und Motivationslagen am Übergang Schule - Beruf, Alphabetisierung und Grundbildung/9, Münster: Waxmann

Fritsche, Miriam; Quante-Brandt, Eva, 2012: Soziale Ungleichheit in der vollqualifizierenden beruflichen Bildung: Ausgewählte Forschungsbefunde und Forschungsbedarf, Hans-Böckler-Stiftung (Ed.), Vol. 45, Arbeitspapier/2012, Düsseldorf: Hans-Böckler-Stiftung, Link (Date: 26.01.2023)